Související články:

Sdílejte:

V uplynulých šesti měsících vzala herní svět útokem on-line karetní hra a téměř okamžitě vytvořila masivní on-line komunitu s bezpočtem blogů věnovaných strategii a rozvoji hry.

Ne, nemluvíme o on-line pokeru. Mluvíme o hře Hearthstone, která byla vyvinuta herním gigantem Blizzard Entertainment. Tato hra otřásá světem díky free-to-play modelu, který už přilákal desítky tisíc hráčů.

Vezmeme-li v potaz, že Hearthstone je stále v otevřené beta verzi a hra ještě nebyla veřejně zahájena, je to neuvěřitelné.

Návrháři další karetní hry Magic: The Gathering mají dost možná strach, tím spíš pokud si čtou časopis Forbes a jeho články jako je „Pět důvodů, proč je Hearthstone lepší než skutečná karetní hra“ nebo „Jak Hearthstone mohou změnit krajinu počítačového hraní“.

Ale proč je tohle vlastně důležité pro on-line poker?

Hearthstone a on-line poker mají téměř identickou demografii. Pokud hra jako Hearthstone může v několika měsících získat obrovské hráčské pole, neexistuje žádný důvod, proč by to samé nezvládl on-line poker.

Blizzard jako svůj cíl karetní hry Hearthstone uvedl, že chce udělat webovou sběratelskou karetní hru, která bude přístupná. Tento moloch Hearthstone dále popisuje jako „zdánlivě jednoduchou, ale neskutečně zábavnou“.

Z téhle logiky by se on-line poker mohl naučit alespoň jednu nebo dvě věci. My jsme přišli dokonce hned na pět věcí. Tady jsou:

1. pokud hráčům podáte pomocnou ruku a budete ho zahrnovat odměnami, o hru se bude zajímat spíše, než pokud na začátku bude tápat a učit se sám

To je ta hlavní věc, kterou videohry mají, zatímco on-line poker s tím neustále bojuje. V podstatě ve všech videohrách je novému hráči podána pomocná ruka – hráči je vysvětleno, co po něm hra chce, jak se ovládá atd. Hráči jsou při hraní videoher také zahrnovány odměnami, aby ke svému snažení – tedy učení nové hry – byli dostatečně motivováni a neměli pocit, že jsou prostě jen vhozeni mezi smečku vlků.

V mnoha videohrách jsou novým hráčům také přidělovány peníze (na začátku hry určitě, avšak vzpomeňte si i na denní/týdenní bonusy, bonusy za přihlášení v několika dnech v řadě atd.).

V tomto odvětví došlo k experimentování i na pokerové půdě (myslíme tím stoly pro začátečníky, nebo třeba vstupní bonusy atd.), tato snaha je však teprve v plenkách.

Nyní uvažujme nad Hearthstone, kde jeho měna (zlato) je pro hráče atraktivní, neboť si za ní mohou koupit další balíčky karet. Zlato je dáváno novým hráčům, za splnění spousty snadno realizovatelných úkolů, jako třeba:

Výhra hry = zlato

Hra v aréně = zlato

Levelování postavy = zlato

O něco později však příděly zlata začínají skřípět a po hráči je vyžadováno, aby se ve své hře zlepšil, nebo aby začal platit. V té chvíli už ale hru milují a většinou pokračovat chtějí.

Tento model by se dal do pokeru snadno přenést. Hráči by měli získávat peněžní bonusy nebo FPP body za všechno, co se snaží udělat v pokerovém klientovi. Experimentování s PLO, Stud nebo 2-7 Triple Draw by pro nové hráče mělo být způsobem, jak se dostat k penězům. Za odměnu se budou rádi vracet pro další, případě budou rádi hrát o peníze na stolech, které díky těmto odměnám objevili.

2. Skutečně pěkné herní rozhraní

V on-line pokeru je více než působivé grafické zpracování důležité, aby byl pokerový klient rychlý a spolehlivý. Do budoucna by však mezi těmito dvěma složkami měl být učiněn kompromis.

Grafika on-line pokeru stagnuje zhruba od roku 2008 a my se musíme neustále ptát, proč žádná pokerová herna neoslovila vývojářská studia, aby jim vytvořili profesionální uživatelské rozhraní, které bude lahodit očím. Vždyť jsem už v roce 2014. Je na čase pohnout se kupředu!

Jednou rychlou hrou Hearthstone, což je v základu také karetní hra, budete uchváceni detailní grafikou s mnoha krásnými animacemi. Pozornost, která byla věnována detailům, je neuvěřitelná a dokonce můžete hýbat s některými částmi stolu a zkrátit si tak čekání na tah soupeře.

Není to příliš komplexní, ale každou kartu díky tomu budete skutečně cítit – nehledě na to, že si vychutnáte i její explozi v případě zničení.

Proč tedy on-line poker nemůže mít dynamické chipy? Proč nemůžeš vyhrát chaotickou hromadu čipů namísto úhledně srovnaného komínku? Proč nemůžeš házet karty do bláta? Proč je u „moderních“ pokerových stolů všechno tak statické?

3. přístup pro každého

Pokud jde o Hearthstone, jejím druhým jménem je dostupnost.

I když se hra v současné době nachází pouze ve fázi beta (a nejedná se tedy stále o finální podobu hry), pokud máte Battle.net účet, můžete si stáhnout klienta zdarma a začít hrát. Je nepravděpodobné, že by se s konečnou podobou hry měl nějak změnit.

Od první chvíle, kdy začnete hrát Hearthstone, budete vedeni krok po kroku a poté si zahrajete několik her proti počítačem ovládanému oponentovi, za což budete odměněni tunami zlata. Žádné hraní s hráči, kteří tuhle hru mají v malíčku.

Odměna za váš výkon je perfektní – díky tomu nebudete přemýšlet o skutečné ceně hry až do chvíle, kdy do hry neinvestujete nějakou tu hodinu (a tudíž se od ní nebudete chtít odtrhnout). Mnoho pokerových heren tomuto bodu rozumí, ale i tak v roce 2014 nemáte na svých hráčských účtech žádné peníze.

Existuje velké procento hráčů, kteří ze hry odejdou, pokud si ji nebudou moci vyzkoušet zdarma.

Hearthstone má také velice dobré sociální služby, kdy jste připojeni se všemi přáteli z Battle.net a jakmile jsou tito lidé připojeni, vidíte je a můžete s nimi on-line chatovat.

Hra má také jedinečný způsob, jak se vypořádat se sprostými nadávkami – prostě neumožní žádný chat. Povoleno je spousta přednastavených gest a to je vše.

To ostře kontrastuje s pokerem, kde je spousta nových hráčů vystrašena, neboť jsou zaplavováni spoustou připomínek a nadávek jako je fish, donk nebo ještě horšími.

4. Síla značky herního studia, oceněného spoustou významných cen

Pro poker je toto samozřejmě během na dlouhou trať. Blizzard je jednou z největších a nejrespektovanějších herních společností na světě. Po tuně soutěží v online CCG světě, se stala jedním hlavních, ne-li největších hráčů na tomto konkrétním trhu. Stalo se to prakticky přes noc, i když na neuvěřitelné síle značky Blizzard se podepsala i spousta mravenčí práce.

Existuje spousta dobře respektovaných on-line pokerových stránek, ale co by se stalo, kdyby jeden z velkých hráčů videoherního světa přesídlil do světa pokeru? Asi je to sen, ale my jsme přesvědčeni, že své hráče by si našel… a možná by jich bylo více, než bychom čekali.

5. Inovativní sponzorské příležitosti

Hearthstone nemá žádný oficiální profesionální okruh, přesto v něm však jsou nějaké kvetoucí sponzorství. Asi nejznámějším z nich je smlouva mezi Jeffreyme „TrumphSC“ Shihem a vývojářem herních periferií Razor. Funguje to tak, že TrumphSC si většinu her, které hraje, také nahrává. Každý si pak může jeho videa pustit na Twitch.tv a zlepšit si tak svou hru. Razor přitom občas své zboží rozdá zdarma některým divákům a pro obě strany je to win/win.

Vlastně to trochu připomíná různá pokerová školení zdarma (například Ultimate poker a jeho lekce s Jasonem Carverem, v případě Hearthstone jde ovšem o nezávislou sponzorskou nabídku společnosti Razor.

Bylo by úžasné, kdybychom se dopracovali do bodu, kdy známé společnosti budou sponzorovat pokerové hráče, nebo s nimi rovnou uzavírat sponzorské smlouvy. Tak například Red Bull by mohl sponzorovat maratonskou výzvu – deseti dolary, sto dolary, nebo třeba deseti tisíci dolary. Je čas jít nad rámec Team Pro, které je propagováno leta. Online pokerový hráči potřebují notebooky, stolní počítače, monitory a další vstupní zařízení.

A pro ty, kteří pochybují, že by poker mohl být jako divácký sport životaschopný, uveďme nedávné mistrovství League of Legends. Sledovalo ho více jak 32 milionů diváků!!!