Související články:

Sdílejte:

7 tipů, jak se bránit tiltu

Mnoho hráčů má problémy s tiltem. Vloží do hry příliš mnoho emocí, které následně negativně ovlivňují jejich hru.

Abychom proti tiltu mohli bojovat, nejprve si tento pojem musíme vysvětlit. Zde je jeho definice: Tilt je účinek emocionálního stresu, kvůli kterém daný hráč hraje jinak, než by hrál v situaci, kdy by byl emocionálně vyrovnaný a činil by tedy nejlepší možná rozhodnutí.

Bohužel si nestačí říct „nedostanu se do tiltu“. Je to složitější. Boj proti tiltu si vyžaduje úsilí, pochopení a houževnatost. Příčiny tiltu jsou u každého hráče jiné – pro někoho to je prohra velkého potu, pro někoho zase prohra určitého počtu žetonů a pro někoho může být spouštěčem tiltu špatná hra. Pokud například daný hráč hloupě blafoval nebo učinil nějaké špatné rozhodnutí, začne se cítit špatně. Takže ve výsledku jej jakákoliv chyba posune k tomu, aby chyb činil ještě víc.

Jak se tedy bránit tiltu? Na to bohužel ještě nikdo úplně nepřišel. Nicméně níže naleznete 7 užitečných tipů, které Vám v boji proti tiltu pomohou:

1) Hrajte dříve během dne. Někteří lidé jsou na vrcholu mentální výkonnosti např. po dobu několika hodin od okamžiku, kdy se probudí. Zeptejte se sami sebe, v kterou denní dobu hrajete nejlepší poker.

2) Hrajte celkově méně hodin. Hrajete-li hodně dlouho, Váš mozek začne být unavený a tím pádem náchylnější k chybám. Tomuto stavu se můžete vyhnout tím, že si budete dávat pravidelné přestávky, nicméně i tak – člověk není navržen tak, aby 12 hodin denně seděl u počítače, maximálně se koncentroval a navíc hrál u několika stolů najednou. Takový přístup vede spíše k únavě, tiltu a vyhoření. Dávejte si proto přestávky a nehrajte příliš dlouho.

3) Hrajte jen tehdy, když chcete. Říká se, že pokud budete tvrdě pracovat, dosáhnete všeho, čeho chcete. Nicméně u pokeru to může být trochu jinak. Ano, určitě byste do hry měli vložit úsilí a postupem času se stávat lepším a lepším hráčem. Nicméně tlačit na pilu až do bodu vyčerpání rozhodně není dobrou strategií. Pokud Vaše tělo a mysl nechtějí hrát, nehrajte. Budete znudění, frustrovaní a rozrušení. Právě takové mentální rozpoložení vede k tiltu.

4) Uvědomujte si své emoce. Pokud chcete být vyhrávajícím hráčem, musíte být schopní přijít na to, zda hrajete poker a nebo jen rozhazujete peníze – v takovém případě rozhodně skončete. Skvělí hráči si uvědomují své emoce a chápou, že různé události a věci mají vliv na jejich mentální stabilitu a tedy i na jejich hru. Pokud cítíte, že jste znudění, frustrovaní nebo rozrušení, pokuste se tyto emoce napravit. Pokud víte, že náprava momentálně není možná, odejděte od stolu a dejte si pauzu.

5) Vyhněte se kofeinu a potravinám bohatým na cukry. Kofein a cukry nejprve vystřelí hladinu Vašeho krevního cukru až do nebes a poté ji zase krutě srazí. Tím pádem se nejprve dostanete do stavu, kdy máte nadbytek energie (což může vést k přehnané agresivitě či tiltu) a následně přejdete do stavu, kdy máte nedostatek energie (což může vést k tomu, že se budete cítit frustrovaní a nervózní).

6) Před session si zacvičte. Po cvičení se do těla uvolňují hormony dobré nálady. A je obecně známo, že čím lépe se cítíte, tím menší existuje riziko toho, že se naštvete, dostanete do tiltu a budete u pokerového stolu činit špatná rozhodnutí.

7) Žijte vyvážený život. Nemůžete žít jen pokerem. Ano, je pravda, že abyste porazili poker, musíte sami být pokerem. Nicméně během celého procesu (a hlavně jakmile už se stanete dobrým hráčem) se musíte soustředit i na další věci ve svém životě, které Vás baví a „dobíjejí Vaše baterky“. Budete-li žít vyvážený a spokojený život, budete dosahovat vyrovnanějších výsledků a vyhnete se vyhoření.