Související články:

Sdílejte:

6max-priklady

Ukázka herní situace, v které se postavíte na odpor agresivnímu soupeři

Příklad 23

Vaše handa: 8♠-9♠

Preflop akce: Vy raise 60$, hráč na BB re-raise 200$, a vy call.

Flop (410$): Q♣-7♥-6♦

Akce: BB bet 355$, vy call.

Turn (1120$): J♠

Akce: BB bet 785$, a vy …

Zde se soupeř rozhodl na flopu ihned vsadit, aniž by si počkal na váš tah, a například dal raise.

Vy jste dali call. Na turnu soupeř dal opět bet. Zde většinou hráči dávají fold, protože nemají dostatečné odds na call. Ale pokud je váš soupeř opravdu agresivní hráč, a velice často betuje flop a turn, tak all-in na turnu je výborná možnost.

Soupeř většinou nebude mít dobrou handu, a váš all-in mu řekne, že máte nuts. Dokonce ikdyby tušil, že nemáte nuts, tak bude pro něj těžké dorovnat s nějakým nižším párem nebo draw. Díky fold equity bude tento tah profitabilní.

Níže je ukázáno procentuální vyčíslení soupeřovi folding frekvence, abychom v tomto tahu byli profitabilní

V této handě soupeř betnul na turnu, a v potu je nyní 1905$. Představme si, že soupeř má v ruce Q-Q jeho equity je tedy 81,8%, a my máme zbylých 18,2%. Když provedeme kalkulaci, kde se počítá, v kolika procentech musí soupeř položit, abychom v takovéto situaci začali být profitabilní. Tak nám vyjde, že soupeř musí položit v 37,5% případů.

Teď tedy víme, že soupeř musí položit v 37,5%, aby náš tah byl profitabilní. Soupeř může all-in na turnu dorovnat s 3xQ-Q, 3xJ-J, 9xQ-J, 3×7-7, 3×6-6, 4×6-7s, 6xA-A, 6xK-K, 9xA-Q a 9xK-Q. To je tedy celkem 54 hand. Na druhou stranu bet fold by mohl dát s 24 kombinacemi A-K a A-10, a polovinu času by také mohl dát bet fold s A-J – přičteme tedy 6 kombinací. Sečteme-li tedy všechny kombinace, které by mohl držet, tak dostaneme číslo 84, z čehož 30 bet fold kombinací tvoří přibližně 36%. Dále pak soupeř může hrát s s handami jako jsou Q-10, 8-9 nebo J-10. A při jeho agresivní nátuře může také zcela blafovat.

Díky tedy této kalkulaci vidíte, proč je v této situaci all-in na turnu proti agresivnímu hráči +EV.