Související články:

Sdílejte:

Úspěchy u pokerového stolu závisí na znalosti pokerových strategií a způsobu uvažování našich soupeřů. Důležitá je však také naše psychika. Pokud se necítíme dobře, neměli bychom hrát. Lidská psychika je mocná čarodějka, která kartami míchá víc, než dealer samotný. Psychickou pohodu ovlivňuje hned několik faktorů, které v drtivé většině případů vychází ze zdravého životního stylu. Stručněji řečeno – budete-li žít zdravě, budete se cítit dobře. Ale jak na to?

Vynecháme-li vnější okolnosti, které nemůžeme nijak ovlivnit, na naši psychickou pohodu působí:

  1. Strava
  2. Fyzická kondice
  3. Spánek
  4. Vztahy
  5. Sex
  6. Jistoty
  7. Relaxace
  8. Zdraví
  9. Uznání + Seberealizace
  10. Způsob myšlení

7. Relaxace

Být profesionálním pokerovým hráčem je velice náročné a to i bez okolních vlivů, které nám přináší dnešní uspěchaná doba. Umění relaxace je proto pro hráče stěžejním bodem, který vede k duševní čistotě, psychické pohodě a potažmo i k dobrému zdraví.

Mnoho lidí si pod pojmem relaxace představí sezení u televize nebo u počítačových her. Asi už tušíte, že tato cesta je naprosto špatná. Relaxace by měla pročistit hlavu a uvolnit všechny myšlenky, které se nám v ní za uplynulý čas nahromadily a dále doplnit nezbytné zásoby energie.

Za správnou relaxaci se dá považovat např.:

  • procházka přírodou
  • sport
  • poslech relaxační hudby
  • dechová cvičení
  • představa klidného místa

Procházka přírodou – např. lesem, parkem atd. Pro relaxační procházky nejsou vhodná města a přeplněné městské parky, ve kterých je spousta rušivých faktorů.

Sport – opět je lepší zvolit klidné místo, nikoliv např. posilovnu. Pokud chceme sportem relaxovat je vedle toho vhodné zvolit si některý z individuálních sportů, při kterých nebudeme rozptylováni svými spolu/protihráči.

Poslech relaxační hudby – v současnosti je k dispozici nepřeberné množství relaxačních nahrávek, ovšem ne všechny nám mohou vyhovovat. Proto bychom si, ještě předtím než se pustíme do samotné relaxace, měli poslechnout více CDček a vybrat si to, které nám bude skutečně vyhovovat. POZOR! RELAXAČNÍ HUDBOU NEMYSLÍME VAŠI OBLÍBENOU HUDEBNÍ SKUPINU!

Dechová cvičení – měla by probíhat v relaxační poloze, to znamená v sedu se zkříženýma nohama, nebo v lehu na zádech s mírně pokrčenýma a roztaženýma nohama a mírně roztaženýma rukama. Poté zavřeme oči a alespoň 10x provedeme nádech – zadržení dechu a výdech (v poměru 1:1:2, tedy v duchu počítáme nádech na tři, zadržení dechu na tři a výdech na šest). Vše by mělo probíhat nenásilně, uvolněně a plynule.

Většina populace dýchá pouze povrchově, což je velice nezdravé. Nejen při dechových cvičeních je důležité hluboké dýchání, to znamená nádechy do břicha.

Jestliže byste se chtěli naučit dýchat správně, jednu ruku si položte na hrudník a druhou na břicho. Při nádechu se vám bude ruka, která leží na břiše, zvedat, zatímco při výdechu bude klesat. Druhá ruka, která leží na hrudníku, bude po celou dobu nehybná.

Jakmile zvládnete techniku správného dýchání, měli byste ji přenést i do svého každodenního života. Skoncujte se zatahováním povadlého břicha. Namísto toho začněte cvičit a správně dýchat – uvidíte, jak se vám uleví.

Představa klidného místa – tuto relaxační metodu můžeme používat například i během dlouhých turnajových dnů atd. Měla by probíhat v relaxační poloze, ovšem není na škodu praktikovat ji v jakékoliv poloze (chůze, sezení u pokerového stolu, stání ve frontě atd.). Při představě klidného místa by však měla být dodržována technika správného dýchání.

Při představě klidného místa bychom se měli ve svých myšlenkách dostat na místo, ve kterém jsme sami a ničím nerušeni. Poté můžeme své okolí začít obarvovat pestrými barvami, které nám jsou příjemné.

K této relaxační metodě se můžeme vracet i několikrát během dne a třeba i jen na dvě či tři minuty.

Správná relaxace podporuje duševní a fyzickou odolnost, snižuje krevní tlak a pomáhá nám lépe se soustředit. Proto bychom na ni neměli v žádném případě zapomínat.